27 Mart 2009 Cuma

VİŞNELİ BROWNİE

benim en sevdiğim tatlılardan biri, tatlı diyorum çünkü kek demek brownie hakaret olur. içinde ve dışında bol çikolata ve tabiki çikoltaya çok yakışan vişne. aslında içine ceviz ya da badem de konulabilirdi ama ben vişnenin yoğun tadını alabilmek için sadece vişne kullandım gerçi biraz cimri davranmışım ama olsun yinede çok güzeldi. vişneler dondurulmuş ama yazın anneannemin bahçesinden toplanıp bu günler için saklandı hala mis gibi. vişneleri çıkarıp sade bir brownie yapmak isterseniz 2 çorba kaşığı unu azaltmanız yeterli olacaktır. çikolatayı ve tereyağını benmari usulu eritilip -tariften de anlayacağınız gibi- az un ile yapılan bir hamur. kabartma tozu kullanılmıyor unu az kullandığımız içinde brownie kabarıyor ama fazla değil, zaten brownie kekten ayıran özelliklerden biride bu, fazla kabarmaması. ben brownie buzdolabında beklettikten sonra yemeyi tercih ediyorum ama ılıkkende gayet güzel. birde siteleri gezerken brownie kalıbına denk geldim çok hoşuma gitti buradan bakabilirsiniz orjinal bir fikir. malzemeler
  • 240 gr bitter çikolata
  • 1 su bardağı şeker
  • 125 gr tereyağı
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • yarım vanilya çubuğu
  • 1/2 su bardağı vişne (çekirdekleri çıkarılmış)
yapılışı
  1. tereyağını ve çikolatayı benmari usulu eritin.soğuduktan sonra içine şekeri ilave edip iyice karıştırın.
  2. yumurtaları tek tek ekleyin ardından vanilya çubuğunu ekleyip çırpn. un ve tuzu ekleyip sadece gözden kaybolana kadar fazla değil spatula ile karıştırın.
  3. 23 cmlik fırın tepsisine kenarlarınada gelecek şekilde yağlı kağıt serin ve fırın kabına dökün. yada küçük kek kalıplarına eşit şekilde dökün. (12 muffin kalıbı)
  4. en son vişneleri hanurun üzerinde kalacak şekilde serpin.
  5. 180 derece önceden ısıtılmış fırında 35 40 dk kadar pişirin.
  6. soğuduktan sonra benmari usulu erittiğiniz çikolatayı brownie üzerine dökün yada sade olarakda servis yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok: