2 Mart 2009 Pazartesi

SALYANGOZ KURABİYE


Salyangoz kurabiyeyi de geçiktirmeden yazayım dedim iyide ettim . Benim çok severek yediğim bir kurabiye, şekli de tadı kadar güzel. İçersinde üzüm ve bademin eşsiz lezzeti var. şeklini dr. oetker'in -mutfakta mutluyum- kitabından aldım ama hamurunu kurabiye hamuruyla değiştirdim. Sizde kendi damak zevkinize göre kuru üzüm ya da badem sevmiyorsanız içerisine farklı kuru meyve ve yemişle değiştirebilirsiniz. Zaten ne zaman yeni bir tarif denesem ilkini aynen uygularım ama ikincisinde mutlaka malzemelerde değişikliğe giderim. Bu tarfin orjinalinde salyangozların salgısı olarak glazür sürülmüş ama ben sürmüyorum. Tarifini aşağıya yazacağım bir kaç tanesine sürüp deneyebilirsiniz.




SALYANGOZ KURABİYE
malzemeler
  • 6 yemek kaşığı şeker
  • 20 kaşık un
  • 200 gr yumuşak tereyağı
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 2 yemek kaşık nişasta
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
iç malzemeler
  • 150 gr kuru üzüm
  • 1 yumurta akı
  • 80 gr pudra şekeri
  • 50 gr yumuşak tereyağı
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 150 g kıyılmış badem
süslemek için glazür (opsiyonel)
  • 80gr pudra şekeri
  • 10ml su
  • 10ml limon suyu
YAPILIŞI
  1. 3 kaşık eksik un ile kabartma tozunu eleyin içine diğer malzemeleride ekleyerek iyice yoğurun. un eksik geldikçe ekleyin pürüzsüz bir hamur elde edene kadar yoğurun. Hamuru buzdolabında dinlendirin.
  2. Bir kaba ılık su alın ve üzümleri içine dökün bir süre bekletin. Yumurta akını, pudra şekerini, margarin ve tarçın ile 1-2 dk çırpın. kıyılmış bademi ve suyunu iyice süzdüğünüz üzümleri koyup karıştırın.
  3. Kurabiye hamurunu bir kez daha yoğurup 25cm uzunluğunda 0,5 cm kalınlığında dikdörtgen açın. Üzerine iç malzemeyi eşit şekilde yayın.
  4. 1 cm genişllğinde ve 25 cm uzunluğunda şeritler kesin. Bu şeritlerin bir tarafı daha büyük diğer tarafı daha küçük olacak şekilde iki ucundan sarın. Hepsini aynı şekilde sarıp yağlı kağıt serili fırın tepsisine yatık şekilde dizin.
  5. Küçük tarafa gelecek şekilde karanfil ya da dolmalık fıstıktan anten yapın.
  6. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzerleri hafif kızarana kadar pişirin.
  7. Servisten önce üzerlerine su, limonsuyu ve pudra şekeri karışımından sürün.
  8. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: