27 Şubat 2009 Cuma

PORTAKAL DİLİMLİ KARAMELLİ TART



Son yazımda salyangoz kurabiyeyi yapacağım diye yazmıştım ama nedense içimden önce portakal dilimli karamelli tartı yazmak geldi umarım hayal kırıklığı olmaz. kurabiyeyi de en kısa zamanda yazmak istiyorum ama önce tart. tam benim isteklerime karşılık veren bir tart oldu. özelliklede karamelli olmasıyla çünkü ben karamelli olan her tatlıyı yiyebilirim hemde büyük bir zevkle... o yüzden benim gibi karamel severlerin çok beğeneceği bir tatlı. karamelle portakalın çok yakışacağını düşündüm, hem çok yakıştı hemde tartı hafifletti. Bu tart hamuru benim sıklıkla kullandığım bir tariftir. yapılışı zahmetsizdir. tart hamurunu bekletmeye zamanım yoksa ya da tembel bi günümdeysem genellikle bu tarifi tercih ederim. bu sefer ekstra olarak hamuruna ceviz ekledim sonuç gayet güzel oldu. bütün malzemeyi sırasıyla karıştırıp direk kalıba döküyor, bir bardağın tersiyle şekillendiriyoruz ve sonra doğru fırına.




 

Tartımı çok beğendiğim içinmi yoksa fotoğraf çekesim mi vardı bilmiyorum tartın okadar çok fotoğrafı varki şuan da hangisini tercih edeceğimi şarşırdım. sanırım çok fazla fotoğraf koyacağım.



TART HAMURU malzemeler
  • 4 çorba kaşığı kıyılmış ceviz
  • 5 çorba kaşığı şeker
  • 2 su bardağından un
  • 100 gr tereyağı
  • 1/4 çay kaşığı tuz
  • üzerine 2 portakalın dilimi
yapılışı
  1. ceviz, şeker, un, tuzu mutfak robotuyla karıştırın. içine küp küp kesilmiş soğuk tereyağını yavaş yavaş ekleyin. tart hamuru topaklanmaya başlayınca karıştırmayı bırakın. hamuru 23 cmlik tart hamuruna dökün. bir bardağın tersiyle kaba iyice eşit bir şekilde yayın. kenarlarını parmaklarınızla hafifçe düzeltin
  2. önceden 180 derece ısıtılmış fırında 20 dk pişirin. ( fazla kabarmadığı için üzerine nohut koymaya gerek kalmıyor)
  3. üzerine karameli dökmeden önce iyice soğutun.
KARAMEL SOS malzemeler
  • 1 su bardağı şeker
  • 250 ml krema
  • 1/4 çay kaşığı tuz
  • vanilya esansı (portakal rendesi koymazsanız)
  • 2 portakal kabuğu rendesi
yapılışı
  1. şekeri bir tencereye yayın ve orata ateşte pişrmeye başlayın. şeker iyice sıvı hale gelip kenarları kararmya başlayınca spatula ile dıştan içe doğtu karıştırın. bütün şeker eriyip ember rengini alınca ateşten alın. (eğer teflon tencerede yapıyorsanız rengi aldatıcı olabilir beyaz bir zeminde rengini kontrol edin.)
  2. şekere kremayı dökmeden önce bir miktar şekeri tartın üzerini süslemek için yağlı kağıdın üzerine damlattım.
  3. ateşten aldıktan sonra kremayı üzerine dökün bu sırada biraz cozlamalar olabilir dikat edin. sürekli karıştırarak kıvama getirelim. eğer şeker kremayı tam emmeden katılaşırsa tekrar kısık ateşte eriyene kadar karıştırın. tuzu, vanilya esansını yada portakal rendesini ekleyin. soğumaya bırakın ve ara ara karıştırın.
  4. son olarak soğumuş tartın üzerine ılınmış karameli dökün buz dolabında 4 saat dinlendirin. serfise yakın portak dilimlerini dizin şeker damlalarıyla süsleyin . daha önce süslemeyi yaparsanız portakal sulana bilir.
  5. afiyet olsun...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

tüm tarifler gibi buda harika gözüküyo elinize sağlık ilk hemen deniycem.

yeliz dedi ki...

tşekkür ederim deneyin mutlaka sonucu bana bildrin. şimdiden afiyet olsun