23 Haziran 2009 Salı

LİMON SOSLU CHEESECAKE

    of of of bir ay olmuş tarif yazmayalı tabi siz benim ne kadar tembel olduğu mu bilmiyorsunuz ama şimdi öğrendiniz maalesef... Buraya yazsam çok yoğundum, şöyledir böyledir diye ama içim el vermez çünkü bariz yalan. Resmen tembellikten, havalar da malum okadar sıcak ki insanın içinden hiçbir şey yapmak gelmiyor en azından benim öyle... Kaç gün önce yaptım bu limon soslu cheesecake'i heleşükür bugün yayınlıyorum. Bence yaz ayları için hem hafif hemde serinletici bir tatlı. Kekini sade sosunu ise limonlu yaptım, böyle ekşi ekşi çok güzel oldu. Ev halkının pek tercih ettiği bir tatlı olmadığı için ve bende hepsini yiyemediğimden nerdeyse mundar oluyordu cheesecake ama son damlasına kadar bitti.

   Peynirinin çok olmasına bakmayın kıvamı çok güzel oluyor hele ertesi gün tadından yenmez. Eğer yinede çok derseniz ölçüleri yarı yarıya indirip daha küçük, kelepçeli bir kapta yapabilirsiniz. Aslında ben labne kullanmıyordum taki cafe fernando da Cenk bey'in metodunu öğrenene kadar. Labnenin içindeki su oranının fazla olması ve yağ oranının da düşük olması nedeniyle pınar krem peynir kullanıyordum. Ama labneyi 1 saat boyunca tel süzgecin içinde süzüyorsunuz böylece içindeki fazla su oranını almış oluyorsunuz. Sanırım ben bu sefer öyle bir saat boyunca beklemedim ve kekimin ortasında fay hatları oluştu. Gerçi bi derece limon sosuyla kamufle oldu ama yinede sabırla süzmek lazım. Bu yüzden labne peynirinin iyice süzülmesini bekleyin derim ben ve kolay gelsin.

  malzemeler
  • 900 gr labne peyniri
  • 1+1/4 su bardağı şeker
  • 1 çay kaşığı vanilya
  • 4 yumurta
  • 2 çorba kaşığı un
  • 1/2 su bardağı krema
  • 1 limon rendesi (tercihen)
tabanı için
  • 1 su bardağı kepekli bisküvi (robattan geçirilmiş)
  • 1 çorba kaşığı şeker
  • 2 çorba kaşığı tereyağı
  • yada benim yaptığım gibi yarım ölçü tart hamuru (tarif)
sosu için
  • 50 gr tereyağı
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 1 yumurta + 1 yumurtanın sarısı
  • 1 limon kabuğu rendesi (yarım limon rendesi de yeterli)
  • 1 limon suyu (ekşi sevmeyenler için yarım limon suyu yeterli)
yapılışı
  1. Önce bisküvileri erittiğinz tereyağını ve şekeri 23 cm lik kelepçeli bir kabın dibine bardağın arkasıyla iyice döşeyin. 180 derecelik fırında 9 dk pişirin.
  2. Piştikten sonra soğumaya bırakın.
  3. Tart hamuru kullanacaksanız tarife uyarak yapın. temsili bir tarif isterseniz buyrun.
  4. 1 kg labneyi süzgece bir kaç kat peçete koyup yarım saat kadar süzün sonra ters çevirip aynı şekilde bi yarım saat daha süzün. tekrar ölçütüğünüz de 900 grmını kullanın.
  5. Süzdüğünüz labneyi şekerle birlikte pürüzsüz bir kıvama gelene kadar iyice çırpın.
  6. Oda sıcaklığındaki yumurtaları tek tek ekleyin. ardından eleyerek unu, vanilyayı ve kremayı ekleyin. Kenarlarınıdan içine alarak sadece karışana kadar çırpın.
  7. Bu aşamada eğer seviyorsanız limon rendesi ekleyebilirsiniz.
  8. Daha önce hazırladığınız cheesecake tabanının üzerine dökün. Bir kaç kez tezgaha vurup içindeki hava kabarcıklarını çıkarın. Hatta yüzeye çıkan hava kabarcıklarını kürdan yardımıyla patlatı patlatıverin. Eğer bu işlemi yapmazsanız kekinizin çatlamasına neden olabilir.
  9. Fırın tepsisinin yanına nemi sağlaması için bir kase su koyun.
  10. 260 derecelik fırında 11 dakika pişirin.Daha sonra fırın ısı düğmesini 95 C dereceye getirin ve kekinin ortası sertleşmeye başlayıncaya dek fırının kapağını açmadan pişirin. Bu süre yaklaşık 40 dakika alır. Fazla pişirmemeye özen gösterin yoksa sertleşir.
  11. Fırının kapağını aralayarak soğutun.
  12. Soğuduktan sonra üstünü sıkıca kapayarak buzdolabında en az üç saat, tercihen bir gece bekletin. Servis için sıcak suya batıracağınız bir bıçakla kolay ve düzgünce dilimleyin.
sosun yapılışı
  1. Sosu benmari usulu pişiriyoruz. Tereyağı hariç bütün malzemeleri su dolu kabın içindeki diğer kaba koyarak sürekli karıştırarak pişirin.
  2. Kısık ateşte ve hızlı hızlı karıştırarak yapmalıyız yoksa yumurtalar pişebilir. Hafif kaynamaya başladığında ocaktan alın.
  3. Ocaktan aldığınız sosa tereyağını ekleyip karıştırın. Sos soğuduğunda ister servis yaparken istersenizde dilimlemeden direk kekin üzerine döküp kullanın.
  4. Tercihen limonlu dondurma ile servis yapabilirsiniz.
  5. Afiyet olsun...

7 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık hep böyle bir tarif arıyordum hemen deniyorum sevgiler...

Levent Morgök dedi ki...

yeliz hanım tarif başarılı .. biraz arman kırım ,biraz cenk gayet iyi bir netice olmuş

Levent Morgök dedi ki...

haa bir ekte benden,, soğuduktan sonra ızgara kısmında bir parçada üstünü pişiriyorum .hafifçe kızarıyor

yeliz dedi ki...

levent morgök; kesinlikle Arman kırım ve Cenk bey... öneriniz içinde ayrıca teşekkürler ve tabi dikkatinize

Adsız dedi ki...

Foг lаtest іnformаtion yοu hаvе
to visit inteгnеt and оn the wеb Ӏ fοunԁ this web site
aѕ a finest web ρage fоr
mοst up-to-ԁate updаtes.

My wеb-site - wedding dresses

Adsız dedi ki...

Useful information. Foгtunаtе me I found
yоur website accidentallу, and Ӏ аm surprіѕed why this coincidence ԁid not took plаcе in adνance!
I bookmaгkеd it.

Here is my website SEOPressor V5

Adsız dedi ki...

It's hard to find well-informed people on this topic, but you sound like you know what you're talkіng about!

Thаnκs

Here is mу web-site; seopressor version5