15 Mayıs 2009 Cuma

ÇİKOLATALI ESPRESSO KEK

Tariflerden de yola çıkarak çikoltanın benim için nasılda vazgçilmez olduğu anlaşılmıştır sanırım. her yaptığım kekin içine, dışına, tepesine bi şekilde çikolata bulaştırmak benim için yıkılması zor bi tabu oldu. örneğin bu tarifte, sadece espressonun tadını daha iyi alabilmek için başka bir ek malzeme koymayacaktım ama yine son anda azda değil tam 80 gr çikolata karıştırdım. ilginçtir ki çikoltaya bayılmama rağmen (nerdeyse parmağıma bulaşsa parmağımı yiyecek duruma gelirim) çikolatalı pasta, çikoltalı dondurma gibi çikoltalı olan tatlılardan hiç haz etmem. Ama çikoltalı kek bunların arsına girmiyor. Sanırım ben çikoltanın şahsına münasır halini seviyorum.
Bu kek tarifini tamamen kendi çabalarımla ortaya çıktı oda nasıl oldu; Aaa süt yokmuş krema koyarım, 3 yumurta yok hadi 2 yumurta bir yumurta beyazı koyayım, kabartma tozu yok karbonat var diye diye tarif oldu bambaşka bişi ama sonuç benden tam not aldı. Hatta üzerine benmari usulu erittiğiniz ekstradan çikolta dökerseniz daha lezzetli olabilir. Denerseniz neticeyi banada bildirmeyi unutmayın Afiyet olsun. malzemeler
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 yemek kaşığı espresso
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • 1/2 çay kaşığı karbonat
  • bir tutam tuz
  • 2 yumurta+ 1 yumurta beyazı
  • 1/2 su bardağı krema
  • 80 gr çikolata
  • 80 gr tereyağı
yapılışı
  1. Kremayı kaynama noktasına gelene kadar ısıtın ocaktan alın küp küp doğranmış tereyağı ve çikoltaları ekleyin eriyene kadar karıştırın. Oda sıcaklığına gelene kadar bekletin.
  2. Un, kakao, espresso, karbonat ve tuzu bir kaba eleyin.
  3. Yumurta ve şekeri iyice çırpın. Çırpmaya devam ederken soğumuş kremalı karışımı yavaş yavaş ekleyin. Yüksek devirde iyice çırpın.
  4. Kuru karışımıda yavaş yavaş düşük devirde çırpın karışımı birbirine iyice yedirin.
  5. 10x30 luk dikdörtgen kare kalıbı yağlayıp karışımı dökün. Ya da aynı hacimdeki başka bir kalıpta kullanabilirsiniz.
  6. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 40 dk pişirin. Pişip pişmediğini kürdanla kontrol edin. Eğer kürdan ıslak çıkıyorsa bir 5 dk daha pişirin.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

öncelikle fotoğraflarınız çok güzel. kekinizi elde olan malzemerle bende biraz değiştirdim ama çok güzel oldu teşekkür ederim. sevgi