4 Şubat 2010 Perşembe

Granola Bars


Mısır gevreğini oldum olası severim ama kahvaltı bana daha cazip gelir herzaman. Şimdi şu granoladan kaç tane yesem beni tatmin ederki... O yüzden kahvaltı ederek  alacağım kalori, granola yiyerek alcağım kaloriden 1000 kat daha az olacaktır diye düşünüyorum. Yani ince kalmayı beceremeyen bir hatun olarak kahvaltıda bir granola yiyip geçiştirmek benim için yanlış olur. Çünkü tatlı yemek genelde iştah kapatırken ne hikmetse benim iştahımı hep açmıştır ya neyse... Bu yüzden kahvaltıda yemektense, tatlı isteğimi karşıladığı ve sağlıklı olduğu için bu enerji stoğunu yemek arasında tüketmek benim açımdan çok daha iyi.




 Granola bar da neymiş derseniz, türkçe olarak bu lezzeti tek kelime ile açıklayamayacağım için ingilizcesini başlık olarak kullanmak bana daha doğru geldi. Granola, mısır gevreğinin kuru yemiş ve meyvelerle zenginleştirilmiş halidir aslında. Fırınlamaya kadar aynı şekilde hazırlayıp sadece fırınlama sırasında 10 dk da bir karıştırırsanız granola, fırınlama esnasında karıştırmadan aksine fırın kabında iyice sıkıştırıp porsiyonlarsanız granola bar oluyor. Granola bar için, evde kuş besleyenler çok iyi bilir, kuşun kafesine asılarak, gıda takviyesi olsun diye verilen  ballı yemişin hallicesi diye biliriz. 

 Tadımın ürettiği, Tadımca adında granolalardan yiye yiye kendim neden yapmayayım ki dedim. Küçük bir kaç araştırmadan sonra, tahmin ettiğim gibi yapılışının çok basit olduğunu gördüm. Sayısız tarif denediğim smitten  bloğundan yararlanarak bir kaç değişiklik yaparak kende granolamı yaptım. Sizde balın bir kısmını çıkarıp pekmez yada şeker ilave ederek ya da kuru yemiş ve kuru meyvelerle dilediğiniz gibi oynayarak kendi granolanızı yapabilirsiniz.





kaynak: smittenkitchen.com ve tadımcadan esinlenilmiştir.



Granola Bars
Malzemeler
  • 1 su bardağı bal
  • 2 yemek kaşığı fındık ezmesi ya da nutella
  • 2 su bardağı yulaf ezmesi
  • 1 su bardağı kuru meyve; siyah üzüm, yaban mersini, dut kurusu
  • 1 su bardağı ceviz
  • 1 su bardağı kuru yemiş; fındık, yer fıstığı, badem
  • 2 yemek kaşığı susam
  • 2 yemek kaşığı hindistan cevizi

Yapılışı

  1. Yulaf ezmesini, kuru yemişleri ve susamı, bir tavada aramolarının iyice açığa çıkması için kavurun. Kavurduktan sonra diğer kuru malzemelerle beraber bir kabın içinde  karıştırın.
  2. Kuru malzemeleri iyice karıştırdıktan sonra ıslak malzmeleri, bal ve fındık ezmesini  katıp iyice birbirine yedirin.
  3. Kullancağınız sığ bir kaba, örneğin dikdörtgen bir borcama, yağlı kağıt serin. Malzemeleri kabın içine aktarıp iyice bastırarak yerleştirin. 180 derecelik fırında toplam 30 dk pişirin. Kolay dilimlenmesi için 15. dk da çıkarıp dilediğiniz şekilde kesin ve tekrar fırına verip 15 dk daha pişirin.
  4.  Eğer granola yapacaksanız yani sütle birlikte tüketmek istiyorsanız geniş bir fırın kabına karışımı aktarın. 10 dk aralıklarla çıkarıp granolayı iyice karıştırın yine 30 dk 180 derecelik fırında pişirin.
  5. Soğuduktan sonra kestiğiniz yerlerden tekrar geçip dilimlere ayırın hava geçirmez bir kaba koyun.  Kapalı bir kabın içinde uzun süre saklayabilirsiniz. 
  6. Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok: