28 Aralık 2009 Pazartesi

YENİ YIL HAZIRLIKLARI




 

  Kaç gün öncesinden hazırlıklara başladım ama kendim için değil yeni yıl gecesi evinde bir ziyafet vermek isteyenler için bir kaç alternatif düşündüm. Önce şöyle lezzetli ve meşakkatli bir pasta yapayım dedim vazgeçtim sonra güzel bir anayemek yaparım dedim ondan da vazgeçtim. Aklımda okadar çok şey varken ve sağım solum tarifken karar vermek çok zor oldu. Sonra neden anayemeğe yardımcı  şöyle bir kaç tane tarif vermeliyim dedim. Evimizde bir davet vereceğimiz zaman ana yemek ve tatlıdan çok arasıcaklara, soğuklara, mezelere, ufak iştah açıcılara vs.  karar vermek her zaman daha  zor oluyor diye düşündüm ve size lezzetli ve kolay bir kaç tarif hazırladım. Bugün 1. parti umarım yarın yenileri eklenecek ve bunlar da tatlı kısmına takviyeler olacak. ilk olarak kanepe sonra patatesli toplar ve sonra beşamelli fırında karnabahar olacak.





  Havanın yağmurlu ve karanlık olması fotoğraf çekmeyi isteyen birini bir hayli zorluyor heleki bu fotoğraf sever amatörse ne kadar zor olduğunu düşünemezsiniz. Binbir zorlukla okadar çok fotoğraf çekmişim ki şuanda hangisini koyacağımı bilemiyorum umarım beğenirsiniz.

  Kanepeler bildiğiniz gibi bir kerede yenebilecek iştah açıcılardır. Şeklini biraz farklı olması ve yeniyıl konseptine uyması adına yıldız şeklindeki kalıpla kestim. Üzerine ise bir dilim kiraz domates ve _aşağıda tarifi olacak_  krem peynirli karışımı krema sıkma torbasıyla şekilli bir şekilde sıktım. Vereceğim tarifle 1 dilim tost ekmeğinden iki yıldız kanepe çıkararak 16 tane kanepe elde ettim ama siz, gelecek misafir sayısını ikiyle çarpıp (bir kişinin 2 tane yiyebileceğini tahmin ederek) tarifi çoğaltabilirsiniz. Farklı tat ve şekiller de fikir edinmek isterseniz, arama motorunuza finger food yani parmakla yenen anlamına gelen ingilizce karşılığını yazmanız yeterli.





Gelelim ikinci iştah açıcımız patates toplarına, bu tarifi damak tadınıza göre tatlandırmanız için çok müsait. İçine ve çevresine dilediğiniz baharatı kullanıp tadını değiştirmeniz an meselesi . Tarifi aşağıya tabiki ekleyeceğim ama uyguladığıızda bambaşka bir lezzet yakalacağınıza eminim. Sizi bekleten tek şey patateslerin haşlanma süresi olacaktır mutlaka deneyin derim. Ben servisi  trufflede de kullandığım kapsüllerle yaptım. Siz kurdanla yada hiç birşey koymadanda servis edebilirsiniz adı üstünde finger food değil mi....?

Krem Peynirli Kanepe
Malzemeler (16 adet)
  • 4 yemek k. krem peynir
  • 4 yemek k. mayonez
  • 8 adet kiraz domates
  • 8 dilim tost ekmeği
  • 1 tatlı k. kuru nane
  • 1/2 çay k. kuru reyhan
  • 1 çay k. kırmızı biber
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası (karışımın yarısına)
  • dere otu (süslemek için)
 yaplışı

  1.  Salça ve domatesler hariç tüm malzemeleri karıştırn.Karışımı ikiye ayırıp yarısına salçayı ekleyin.
  2. Ekmek dilimleriniz kızartın yada kestikten sonra yağsız bir tavada şöyle bir çevirin. Tost ekmeklerinizi dilediğiniz bi kalıpla kesin yada direk dörde keserek kullanın. Artan ekmek parçalarını rondodan geçirip buzdolabında saklayarak daha sonra köfteleriniz de kullanabilirsiniz. 
  3. Domatesleri  çok ince olmayacak şekilde dilimleyin. Herbir kanepenin üzerine birer tane koyun daha sonra yıldız uçlu  krema sıkma tormasıyla (isterseniz çay kaşığı ile) kanepelerin üzerine karşımı  sıkın. Üzerlerine küçük birer dal dere otu yerleştirin.
  4. Afiyet olsun.
Patates Topları
Malzemeler (25 adet)
  • 4 orta boy patates
  • 1 orta boy soğan
  • 1 yemek k. salça
  • 2 yemek k. sıvı yağ
  • tuz, karabiber, kırmızıbiber
  • susam, sumak, dereotu, maydonoz, nane, kekik (üzeri için)
yapılışı

 Patatesleri soyduktan sonra ufak parçalara ayırın, ne kadar ufak parçaya ayırırsanız okadar çabuk haşlanacaktır. Tencereye alın patateslerin yarısına kadar su koyup tuzunu atın. Yaklaşık 20 dk orta ateşte haşlayın. Çatalla almaya çalıştığınızda bölünüyor yada çatala gelmiyorsa haşlanmış demektir. Fazla suyu varsa süzüp elinizi yakmayana kadar soğutun. Soğanı ince ince doğrayıp yağda pembeleşene kadar orta ateşte yaklaşık15 dk pişirin ve salçayı ekleyin şöyle bir karıştırıp ateşten alın. Patateslerin üzerine  kullanacağınız malzemeler hariç diğer malzemeleri haşlanmış patatese katın. Bu aşamada blender kullanarak püre haline getirirseniz cıvıklaşabilir o yüzden yoğurarak karıştırın. Top haline getirip dilediğiniz baharata bulayın. Afiyet olsun.


Hiç yorum yok: